RSS

Tugasan Sudah Bermula...

Dua tiga hari selepas kuliah...tugasan sebagai mahasiswi sudah bermula. Kami dihendaki turut serta dalam aktiviti forum dalam kumpulan EL( e-learning) yg ditetapkan. Terkial-kial juga kak mah mencari di mana tajuk forum diberikan. Pelbagai persoalan ditimbulkan oleh pelajar di dlm ruangan general forum disebabkan berlaku kekeliruan sehingga mereka memberikan respon atau topik di tempat yg salah.

Perbagai gelagat dpt dibaca berdasarkan pertanyaan2 yg dikemukakan...sesuatu yg baru sememangnya akan mengambil sedikit masa untuk kami memahami dan memahirkan diri. InsyaAllah perjalanan selama 4 tahun ini pastinya akan menjadikan kami semua cekap dgn pengajaran secara online ini. Apa yg perlu hanyalah mengamalkan dan latih tubi...pastinya segalanya akan menjadi mudah.

Membuat topik lebihkurang 50 patah perkataan sememangnya agak sukar utk saya menerangkan sesuatu pendapat atau penjelasan. Kak mah harus memahirkan diri utk menjadikan sesuatu yg dikarang itu tepat,padat dan jelas tanpa menggunakan ayat yg berbunga-bunga atau berbelit-belit. Di zaman yg bergerak pantas ini kita hanya inginkan jawapan...tanpa membuang masa pada sesuatu yg melambatkan proses pembelajaran itu.

Pemarkahan akan diberikan pada setiap topik atau respon yg kita berikan...semuanya akan direkod secara automatik dan pastinya ia sesuatu yg sukar utk pelajar mengelat bagi mendapat markah..adilkan?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: